Monday, November 29, 2010

JoM BuAt KeK cOKlaT LemBaB

Salam...

Tentu anda suma terpikir saya ni asyik buat makan je..hehe, memang hobi saya mencuba resepi-resepi baru, tambahan pulak saya ni kuat makan, kejap-kejap makan, tengah-tengah malam pun bleh makan lagi..apa? xtakut gemuk?? xla..saya makan banyak mana pun xpenah-penah naik,cedih tau..tapi nak wat cane, dah keturunan..hihi...

After magrib semalam saya trus buat kek coklat lembab, tepungnya dh beli berkurun dah, semalam baru buat sebab xda mixer, tibai yang kakak saya punya barulah boleh buat, memandangkan adik-adik ipar saya serta bapa mentua saya suka kek coklat ni so saya buatla...Dah siap masak kek ni trus pegi umah mentua, makan panas-panas baru sedap,sejuk dah xsedap, xjauh pun umah saya dengan umah mentua, dalam setengah jam je lebih kurang,

Elok sampai je umah mentua adik-adik ipar trus serbu, ayah mentua pun sama, licin,sampai suami saya xsempat rasa, nasib saya simpan lagi satu acuan kat umah, dapatla beliau pegi keja berbekalkan kek saya kukus pagi tadi..Ini lah dia kek saya~~~



Maaf la, camera murah, pic xbrapa nak jelas, untuk pengetahuan anda saya guna tepung segera yang siap packing, adun sume bahan n bakar je.memandangkan kat umah saya ni xde oven, so saya kukus ja, lagipun bagi saya kukus lagi sedap, nampak basah n menarik..hehe.Dalam packet ni juga siap disertakan cara-cara membuatnya, simple, sesiapa yang xpernah buat kek pun bleh buat. 


Xdapat pulak nak kongsikan resepinya, sebab arahan yang disertakan dalam ni ikut packet tepung yang dilabelkan dgan A,B,C,D,E..Xkan saya nak tulis "masukkan tepung B sedikit demi sedikit", Xpaham pulak nanti kan, bila anda beli tepung segera ni baru nampak arahannya macamna..hihi..

k la sekian untuk rini, Maassalam~~~~

No comments:

Post a Comment