Friday, November 26, 2010

KaMi BerDuA, U & I (LoVe EacH oThER :* )

SaLaM SuMer....

Awat? tengok title atas macam gatal kan? hehe...sekali skala, bukan sokmo kan?! Nak dijadikan cerita..beginilah kisah cinta kami..bercinta lepas kawen..ramai yang takut bila dengar kawen pilihan family, jangan takut, jodoh kita Allah tentukan, cuma nasihat saya ingatlah ayat-ayat Allah ini, dalam surah nisa', mafhumnya beginilah lebih kurang :

      "Lelaki yang soleh untuk wanita yang solehah, wanita yang solehah untuk lelaki yang soleh"

Sebenarnya kita mempunyai ruang untuk memilih siapa jodoh kita, jodoh ni "qada' muallaq", yakni qada' yang boleh berubah dengan doa. Tapi ingat kata saya, berpeganglah pada ayat Allah yang disebutkan tadi, tengok diri kita, renungkan bagaimana diri kita, akhlak kita, dengan izin Allah begitu jugaklah jodoh kita, lelaki yang baik untuk wanita yang baik dan sebaliknya.

Tepuk dada tanya selera anda..perbaikilah apa yang perlu diperbaiki, perlahan-perlahan, jangan tergesa-gesa, sedikit demi sedikit perubahan diambil, tapi kenalah beristiqamah..

Berdoalah kepada Allah agar diperelokkan akhlak kita,dan mintak tolonglah daripada sahabat-sahabat kita, suami kita, isteri kita, ibu ayah kita, lecturer kita agar mendoakan kita supaya diperelokkan perangai. insyaAllah, mustajab.

Teguran saya bagi sahabat-sahabat yang masih "in a relationship" jagalah batas-batas yang disyariatkan, tentu kita tak nak anak-anak kita nanti mewarisi tingkah laku "pelik" kita. Bagi sang gadis jangan mudah termakan pujuk rayu buaya di luar sana, sang jejaka pula jagalah "teman" anda sebaiknya, jangan ambil kesempatan pulak.

Sama-samalah korang berdoa mintak dipanjangkan jodoh, tapi NIAT kena ikhlas, JANGAN PUTUS ASA, YAKIN, SABAR & ISTIQAMAH dalam berdoa, InsyaAllah kebahagiaan milik antuma..

Inilah yang saya amalkan sebelum ini, Alhamdulillah saya bertemu jodoh yang sangat-sangat baik. Terima kasih kepada Mr.F untuk ini tadi.......



Aiskrim (sedapp, love it) : beginilah cara pelik si dia memujuk isterinya yang majuk :p

# pic xclear upload dari h,p cap ayam

No comments:

Post a Comment