Saturday, November 27, 2010

zAmAn KaNaK-KaNak~~~~

Salam Alaikum..........

Hehe..tetiba je tringat zaman kecik2 saya dulu...setiap orang ada masa keciknya, kecuali yang meninggal semasa dilahirkan, Al-Fatihah untuk arwah~~~~~~

Tapi bagi budak kampung macam saya ni macam-macam kenangan indah mahupun pahit, semua pemainan dh try, kawan dengan budak-budak laki, main layang-layang, congkak,cakplong, lastik, tuju kasut & tin, main tol @pun dipanggil galah panjang, lagi zero point ataupun lompat getah, main guli, dan macam-macam lagi..

Bila diingatkan best plak kan? rasa macam kecik-kecik dulu xpadan dengan pompuan nakal, ketegaq sume ada..hehe...Kalo cuti sekolah pagi-pagi dah merayap, g mandi sungai la, tangkap ikan kat sungai, bendang, charok, makan nasi pun umah kawan-kawan, elok dh maghrib baru balik, so, kenela bebel dengan ibu terchinta, tapi biasa la budak-budak kan? buat xtau ja..kena rotan, cubit pun xreti-reti gak..nakal kan saya dulu-dulu..

Ada lagi~~~~korang mesti selalu cilok duit mak ayah korng mintak nak eli aiskrim batang, seposen tu..So, semalam saya tetiba ja rasa nk buat eskrem batang ni bersama suami tersayang,ini dia eskrim asam boi..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

eskrim kami

sape nak? angkat tangan, t saya pos....huhehheahea

No comments:

Post a Comment