Sunday, January 23, 2011

BerMULaNya AkU di siNi

Assalamualaikum......

Fuh--fuh--dh berhabuk rupanya blog aku ni..semakin sibuk tak sempat nak update post baru..

Alhamdulillah,saya sudah pun dapat kerja..walaupun gaji tak seberapa tapi saya seronok sangat2 jadi pendidik kepada kanak2 kenit.. seronok dapat berkongsi ilmu yang saya pelajari selama ni.

Kita selalu dengar "ilmu tanpa amal ibarat pohon tidak berbuah". Jadi kalau nak pokok yang ranum kenala letak baja kan? ilmu yang ada dalam diri tak bolehlah kedekut kan?

Tapi tidak semestinya jadi cikgu ja boleh amal ilmu kan? maksud amal disini boleh jugak dierti sebagai kongsi, ilmu atau pengetahuan yang ada perlu dikongsi bersama.Tapi ilmu yang macam mana ye? semestinya ilmu yang baik2 aje lah..kalo ajar orang bertumbuk ke, bersihir ke haram la macam tu. Perkongsian itu mestilah sesuatu yang bermanfaat dan baik.

Okeh, tak leh lama2 ni..jap g sambung budak2 ajar iqra' dgn Quran plak.. Doakan saya moga dipermudahkan semuanya ye..bubye..Maassalam~~~

credited to google : arigato

No comments:

Post a Comment