Sunday, December 5, 2010

MeMoTiVaSiKan PenGanGGuR TeRHorMAt

SaLam~~~

Esok, 7 disember, cukuplah sebulan saya tanam anggur yang ranum kat belakang umah tuh, borink sesangat sangat, interview banyak dapat, tapi tempat interview @ tempat kerjanya mesti jauh, saya ni dh kawen, mana leh terbang jauh-jauh..Kedah Oh Kedah, katanya nak maju 2010, ni dah nak masuk 2011, mananya? kerja kosong pun payah pait nak cari kat sini, agaknya 2020 kot baru nak maju...

13hb ni temuduga KpLi, Alhamdulillah sebab lepas M-Test yang sangat susah itu walaupun kali pertama jawab soalan yang beratus-ratus tu dalam masa 2jam 30minit. tapi yang merisaukan saya sekarang temuduga nila..dhla xkonvo lagi, ada partial transcript ja, macam xda harapan ja..xpa-xpa..amek pengalaman pun dah ok, mana saya pernah diinterview lagi..hehe..

Harap-harap kerja-kerja lain yang saya apply baru-baru ini ada rezki..xpe..doa senjata Mukminin. xpe..saya ada back up plan, sambung master plak, dahagakan ilmu lagi, belum puas dan tidak akan puas mencari ilmu Allah. Moga Allah permudahkan segala urusan ini..Aaaaamiin...

Bagi kawan-kawan saya yang sesampan dengan saya,janganlah anda risau, rezki Allah dimana-mana, tapi kena ada D.U.I.T.. hah? duit pa plak, seringgit pun xcukup dalam handbeg ni..hehe.. bukanlah, D.U.I.T tu stands for:

D : DOA
U : USAHA
I : IKHTIAR
T : TAWAKAL


Alhamdulillah, selama saya study dari sekolah menengah sampaila grad saya berpegang pada D.U.I.T ni, tapi saya tambah 1 formula,YAKIN..... Dalam apa jua yang saya lakukan saya yakin dan berpegang InsyaAllah, Allah akan tolong kita juga. Tapi ingat..USAHA KENA KONSITEN, sikit pun TIDAK BERPUTUS ASA, kalau JATUH BANGUN SEMULA, CARI SEBAB KEJATUHAN, dan ATASI SEBAB,TIDAK BERULANG kesalahan yang sama. 

Alhamdulillah saya bersyukur setiap result yang saya dapat tapi semestinya saya TIDAK MUDAH BERPUAS HATI, dan saya inginkan YANG LEBIH BAIK.

Simple je sermon kita hari ini, singkat tapi bukan mudah untuk diamalkan..tapi berbekalkan NIAT & KEAZAMAN YANG TINGGI, insyaAllah everyone can do it, nothing is impossible. Sekian...
:)




2 comments:

  1. salam

    Kedah maju 2010 dah xde, yang ada Kedah Sejahtera :)

    Moga sempat di interview, tkut dia terus taknak intrvw sb xbawa skroll.

    apa beza usaha dan ikhtiar? sama je kan?

    saya cadang supaya ikhtiar itu ditukar kepada istiqamah.

    ~Hanya cadangan~

    ReplyDelete
  2. okey jugak cadangan tu..trima kasih ye..
    bagi saya ikthiar setelah usaha. setelah berusaha dan berusaha kadang2 terbuntu jalan, saya akan ikthiar alternatif lain mencari jalan keluar. :)

    ReplyDelete